Εισαγωγή

Το παρόν Σχέδιο υλοποιείται με βάση τις κατευθύνσεις του Νόμου 4957/2022, στο πλαίσιο της πράξης «Μονάδα Στρατηγικού Σχεδιασμού Πανεπιστημίου Πελοποννήσου», η οποία έχει ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση 2014-2020» με κωδικό MIS 5184856. Το Σχέδιο δύναται να περιλαμβάνει αναλυτικά τις εξής διαστάσεις:

  1. Αποτύπωση των βασικών στοιχείων του Τμήματος, 

  2. Αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης σε κεντρικούς πυλώνες, όπως είναι η εκπαίδευση, η έρευνα, οι υποδομές και οι υπηρεσίες,

  3. Χαρτογράφηση των δυνατών και αδύναμων σημείων του Τμήματος σε συνδυασμό με το ευρύτερο περιβάλλον,

  4. Αποτύπωση των στρατηγικών στόχων του Τμήματος. 

Κεφάλαιο 1: Παρουσίαση Τμήματος

Το Τμήμα Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών ιδρύθηκε το 2003 με το Προεδρικό Διάταγμα 118/24 Απριλίου 2003 και ξεκίνησε την εκπαιδευτική του λειτουργία το Ακαδημαϊκό Έτος 2003-2004. Μαζί με το Τμήμα Φιλολογίας συγκροτεί τη Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών και Πολιτισμικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου που εδρεύει στην Καλαμάτα και στεγάζεται σε πέτρινα, διατηρητέα, ιστορικά κτήρια, τα οποία συγκροτούν μοναδικής αισθητικής αξίας εγκαταστάσεις σε επίπεδο Σχολής και Ιδρύματος, κατάλληλα διαμορφωμένα στο Ανατολικό Κέντρο της Καλαμάτας, μέσα στο Παλαιό Στρατόπεδο. Η αποστολή του Τμήματος, όπως περιγράφεται στο σκεπτικό του σχετικού άρθρου του ιδρυτικού Π.Δ. 118/24 Απριλίου 2003, που δημοσιεύθηκε στο φύλλο με αρ. 102/5.5.2003 της Εφημερίδας της Κυβέρνησης, είναι:

•          να καλλιεργεί και να προάγει τη γνώση για την ιστορία, την αρχαιολογία και τη διαχείριση των πολιτισμικών αγαθών με έμφαση στην ανάπτυξη της επιστήμης στους τομείς της Ιστορίας της Ελλάδας και της Ευρώπης, της Επιγραφικής, της Ενάλιας Αρχαιολογίας, καθώς και της Διαχείρισης Μνημείων και της Μουσειολογίας,

•          να παρέχει στους φοιτητές και τις φοιτήτριες τα απαραίτητα εφόδια που εξασφαλίζουν την άρτια κατάρτισή τους για επιστημονική και επαγγελματική σταδιοδρομία,

•          να οργανώνει μεταπτυχιακές σπουδές που οδηγούν στην κατάρτιση επιστημόνων με εξειδικευμένες γνώσεις σε επιμέρους γνωστικά αντικείμενα του Τμήματος και

•          να συμβάλλει στην ανάπτυξη των πολιτισμικών σπουδών σε συνδυασμό με τις σύγχρονες μορφές διαχείρισης των πολιτισμικών αγαθών και τη χρήση των νέων τεχνολογιών.

Το Πρόγραμμα Σπουδών, που έχει εναρμονισθεί με τις σχετικές προτάσεις/υποδείξεις της Πενταμελούς Επιτροπής Ειδικών της Εξωτερικής Αξιολόγησης του Τμήματος κατά τον Φεβρουάριο - Μάρτιο 2014 και έχει εκπονηθεί σε συνεργασία με τη ΜΟΔΙΠ του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου,  δίνει έμφαση στη διεπιστημονικότητα, εστιάζοντας όχι μόνο στις παραδοσιακές επιστήμες της Ιστορίας και της Αρχαιολογίας αλλά επιπλέον και στην αειφόρο διαχείριση των πολιτισμικών πόρων και ιδιαίτερα της πολιτιστικής κληρονομιάς. 

Οι προπτυχιακές σπουδές του Τμήματος διακρίνονται σε δύο Κατευθύνσεις: 

•    Κατεύθυνση Ιστορίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών και

•    Κατεύθυνση Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών.

Το Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών περιλαμβάνει εικοσιτέσσερα (24) Μαθήματα Κορμού για τα τέσσερα πρώτα εξάμηνα σπουδών, δεκαέξι (16) Μαθήματα Κατεύθυνσης, τέσσερα (4) Μαθήματα Επιλογής και Πτυχιακή Εργασία (προαιρετική). Η εκπόνηση της Πτυχιακής Εργασίας είναι προαιρετική, καθώς υπάρχει δυνατότητα αντικατάστασης από τρία (3) Μαθήματα Επιλογής επιπλέον των τεσσάρων (4) Μαθημάτων Επιλογής που υποχρεούται να παρακολουθήσει κάθε φοιτητής/τρια. Όλα τα μαθήματα (Κορμού, Κατεύθυνσης, Επιλογής) είναι τρίωρα. Στα Μαθήματα Επιλογής περιλαμβάνεται και η Πρακτική Άσκηση των φοιτητών/τριών ( με 4 ects) μόνο κατά το στ΄ εξάμηνο φοίτησης προς το παρόν. 

Ο πρωτοποριακός χαρακτήρας του Τμήματος ενισχύεται περαιτέρω από τα Εργαστήρια Αρχαιομετρίας, Ενάλιας Αρχαιολογίας και Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας, καθώς και από την Πανεπιστημιακή Αρχαιολογική Μουσειακή Συλλογή.

Ο συνδυασμός αφενός της Ιστορίας και αφετέρου της Αρχαιολογίας με τη Διαχείριση των Πολιτισμικών Αγαθών προσφέρει την ευκαιρία στους πτυχιούχους Τμήματος να διευρύνουν τις γνώσεις τους αλλά και τις δυνατότητες εξεύρεσης εργασίας σε περισσότερους επαγγελματικούς τομείς (π.χ. Αρχαιολογική Υπηρεσία, Μουσεία, τοπικά πολιτιστικά και πνευματικά κέντρα, τουριστικές υπηρεσίες κλπ.).

Επίσης, οι πτυχιούχοι του Τμήματος έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ για την πρόσληψη εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Ας σημειωθεί, ακόμα, ότι το Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών του ΤΙΑΔΠΑ είναι πιστοποιημένο από την Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ) (2018-2023) με τον ανώτατο βαθμό.

Το ΤΙΑΔΠΑ λειτουργεί επιπλέον αυτή τη στιγμή τρία (03) αυτοχρηματοδοτούμενα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας, CultTech και ManTech), εκ των οποίων το δεύτερο δι-ιδρυματικό και αγγλόφωνο και το τρίτο ομοίως δι-ιδρυματικό. Πρόκειται κυρίως για πρωτοποριακά και διεπιστημονικά Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών που παρουσιάζουν ιδιαίτερη απήχηση όχι μόνο σε πρώην φοιτητές/τριες του Τμήματος αλλά και σε ανθρώπους που ήδη εργάζονται στον δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα και προέρχονται από τον ευρύτερο χώρο των Ανθρωπιστικών Σπουδών.

Κεφάλαιο 2: Παρουσίαση υφιστάμενης κατάστασης

Αυτή τη στιγμή, Σεπτέμβριος 2023, στο ΤΙΑΔΠΑ φοιτούν συνολικά 1153 φοιτητές/τριες κατανεμημένοι ως ακολούθως: 

α) 1021 φοιτούν σε Προπτυχιακό Επίπεδο,

β) 99 φοιτούν στα δύο Προγράμματα Μεταπτυχιακά Σπουδών του Τμήματος (μεταξύ των οποίων και τρεις αλλοδαποί φοιτητές/τριες από ΗΠΑ, Ινδία και Γαλλία που έχουν εγγραφεί στο ΠΜΣ CultTech). 

γ) 33 σε διδακτορικό επίπεδο. 

Στα ως άνω νούμερα ας προστεθούν και δύο φοιτητές/τριες (ένας από την Τουρκία και μία από την Πολωνία) που παρακολούθησαν μαθήματα στο Τμήμα μας στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus + κατά το χειμερινό εξάμηνο και μία από την Τουρκία κατά το εαρινό εξάμηνο. Αντιστοίχως, τρεις φοιτητές/τριες του Τμήματός μας συμμετείχαν σε προγράμματα κινητικότητας Erasmus +, καθώς μετείχαν σε πρόγραμμα πανεπιστημιακής ανασκαφής που γίνεται από κοινοπραξία πανεπιστημιακών ιδρυμάτων στην Ιταλία. 

Στο Τμήμα υπηρετούν δώδεκα (12) μέλη ΔΕΠ και τρία (3) μέλη ΕΔΙΠ που έχουν μοιρασθεί μεταξύ τους τη διδασκαλία των προσφερομένων μαθημάτων, καθώς και δύο (2) μέλη ΕΤΕΠ και τρία (3) μέλη διοικητικού προσωπικού, εκ των οποίων το ένα (1) βρίσκεται σε απόσπαση. Αυτό συνεπάγεται ότι η αναλογία διδασκόντων/ουσών προς προπτυχιακούς/ες φοιτητές/τριες είναι μόλις 1 : 68. 

Ας σημειωθεί ότι σε αρκετές περιπτώσεις υπηρετεί μόνο ένα μέλος ΔΕΠ ή ΕΔΙΠ, που θεραπεύει ένα συγκεκριμένο αντικείμενο, με συνέπεια να υπάρχει δυσανάλογος φόρτος εργασίας, διδακτικής ή άλλης, για τα συγκεκριμένα μέλη ΔΕΠ ή ΕΔΙΠ. Υπάρχουν και διδακτικά αντικείμενα που θεραπεύονται από μέλη ΔΕΠ του Τμήματος Φιλολογίας (Αρχαία Ελληνική Γραμματεία, Γλωσσολογία, Παλαιογραφία και Ειδική Αγωγή), αν και κάτι τέτοιο δεν είναι πάντοτε εφικτό, οπότε χρειάζεται να προσληφθεί εντεταλμένος διδάσκων/ουσα ή διδάσκων/ουσα στο πλαίσιο του Προγράμματος Απόκτησης Ακαδημαϊκής Εμπειρίας. 

Κατά το προηγούμενο ακαδημαϊκό έτος, 2022-2023, χρειάσθηκε να γίνει πρόσληψη τριών συμβασιούχων διδασκόντων/ουσών, είτε εντεταλμένων διδασκόντων/ουσών είτε για την Απόκτηση Ακαδημαϊκής Εμπειρίας, για τα ακόλουθα διδακτικά αντικείμενα: Πολιτισμική Ανθρωπολογία, Παιδαγωγικά και Νεοελληνική Γραμματεία. Ας σημειωθεί ότι πρόκειται για Μαθήματα Κορμού και για Υποχρεωτικά και όχι για Επιλεγόμενα Μαθήματα. Πάντως, υπάρχουν αρκετά, κυρίως επιλεγόμενα μαθήματα, που πλέον δεν προσφέρονται ελλείψει κατάλληλου ανθρώπινου δυναμικού. Ας σημειωθεί, ακόμα, ότι ένα μέλος ΔΕΠ και ένα μέλος ΕΔΙΠ συμμετείχαν σε προγράμματα κινητικότητας στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus + κατά το προηγούμενο ακαδημαϊκό έτος (Ιταλία).

Το Τμήμα στεγάζεται, όπως έχει ήδη σημειωθεί, από κοινού με το Τμήμα Φιλολογίας σε κατάλληλα ανακαινισμένα κτήρια του Παλαιού Στρατοπέδου της Καλαμάτας, που παραχωρήθηκαν από τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες προς τούτο. Αν και τα κτήρια έχουν ανακαινισθεί και εξοπλισθεί κατάλληλα, υπάρχουν αυξημένες ανάγκες χρηματοδότησης για τη συντήρησή τους, καθώς έχουν ήδη παρέλθει σχεδόν 20 χρόνια από τότε. Ομοίως αυξημένες είναι και οι ανάγκες χρηματοδότησης της λειτουργίας των Εργαστηρίων και της Πανεπιστημιακής Μουσειακής Συλλογής. Υπάρχει επίσης επαρκής φοιτητική μέριμνα, καθώς λειτουργεί κοινή Φοιτητική Λέσχη για τους/τις φοιτητές/τριες της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών και Πολιτισμικών Σπουδών και Φοιτητική Εστία, όπου μπορούν να διαμείνουν, ύστερα από επιλογή βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων, φοιτητές/τριες από κάθε Πανεπιστημιακή Σχολή που εδρεύει στην Καλαμάτα. Λειτουργεί, τέλος, παράρτημα της Πανεπιστημιακής Βιβλιοθήκης που εξυπηρετεί τόσο τους/τις φοιτητές/τριες του ΤΙΑΔΠΑ όσο και εκείνους/ες του Τμήματος Φιλολογίας. Καθώς τα δύο προαναφερθέντα Τμήματα ιδρύθηκαν πριν από 20 περίπου χρόνια, υπάρχουν αυξημένες ανάγκες εμπλουτισμού των συλλογών του παραρτήματος της Πανεπιστημιακής Βιβλιοθήκης, ιδιαίτερα με περιοδικές εκδόσεις που δεν εντάσσονται σε πλατφόρμες, όπως το JSTOR. 

Ας σημειωθεί, ακόμα, ότι τα γραφεία των διδασκόντων/ουσών δεν είναι ατομικά, καθώς πολλές φορές τα μοιράζονται ακόμα και τέσσερις διδάσκοντες/ουσες. Υπάρχει, πάντως, μέριμνα ώστε ακόμα και οι συμβασιούχοι διδάσκοντες/ουσες να έχουν γραφείο, έστω και αν το μοιράζονται με άλλους τρεις ταυτόχρονα.

Οι φοιτητές/τριες του Τμήματος έχουν τη δυνατότητα να αναπτύσσουν ακαδημαϊκές και ερευνητικές δεξιότητες στο πλαίσιο μίας σειράς στοχευμένων δράσεων που υλοποιούνται κατά καιρούς από το Τμήμα. Έτσι, πέρα από τη διδακτική δραστηριότητα, οργανώνονται κάθε χρόνο από το 2017 και εντεύθεν Πανελλήνια Φοιτητικά Συνέδρια Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας με συγκεκριμένο θεματικό άξονα, ανάλογο με την τρέχουσα πολιτικοοικονομική επικαιρότητα. Επίσης, προσφέρονται σεμιναριακές διαλέξεις από διαπρεπείς ερευνητές, ομοεθνείς και αλλοδαπούς. Τέλος, πραγματοποιούνται εκπαιδευτικές εκδρομές σε αρχαιολογικούς χώρους, όπως για παράδειγμα στην αρχαία Ολυμπία, την Ακροκόρινθο, την αρχαία Μεσσήνη, την Καστανέα της Μεσσηνιακής Μάνης κ.α.

Κεφάλαιο 3: Ανάλυση SWOT

Σκοπός της ανάλυσης SWOT είναι η αποτύπωση των δυνατών και αδύνατων σημείων του Τμήματος, καθώς και του εξωτερικού περιβάλλοντος, με στόχο να προσδιορισθούν τα μέτρα που χρειάζεται να ληφθούν για τη βελτιστοποίηση της λειτουργίας του

Πλεονεκτήματα

Έμφαση στη φοιτητοκεντρική μάθηση

 

Ικανοποιητικό επίπεδο επικοινωνίας μεταξύ καθηγητών και φοιτητών

 

Προσέλκυση ερευνητικών έργων (εθνικών και διεθνών)

Αξιοποίηση πόρων από τα προγράμματα Εκπαίδευσης και Διά Βίου Μάθησης 

Λειτουργία ερευνητικών εργαστηρίων και μουσειακής συλλογήςent

Αδυναμίες

Μη ικανοποιητική συντήρηση των υποδομών

Έλλειψη επαρκούς/εξειδικευμένου διδακτικού και διοικητικού προσωπικού 

Περιορισμένος αριθμός προσκλήσεων σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο για προκηρύξεις σε αντικείμενα των ανθρωπιστικών επιστημών

Ευκαιρίες

Ανάπτυξη συνεργασίας με τα νέα τμήματα του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου που εδρεύουν στην Καλαμάτα και είναι ομοειδούς κατεύθυνσης, καθώς επίσης και με τα ομόλογα Τμήματα του Πανεπιστημίου που εδρεύουν σε Κόρινθο, Ναύπλιο Τρίπολη και Σπάρτη

Αξιοποίηση των νέων στεγασμένων χώρων που παραχωρήθηκαν από τον Δήμο Καλαμάτας

Προσέλκυση και αξιοποίηση αξιόλογων νέων ερευνητών/τριών

Δυνατότητες που προσφέρει η εξ αποστάσεως και η υβριδική διδασκαλία

Μοναδικές υποδομές σε εθνικό επίπεδο

Απειλές

Στροφή των υποψηφίων φοιτητών υψηλού ακαδημαϊκού δυναμικού σε σπουδές εκτός του Πεδίου των Ανθρωπιστικών Σπουδών

Έλλειψη νέων μόνιμων θέσεων μελών διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού

 

Περιορισμένος αριθμός πιστώσεων για προσωρινό διδακτικό προσωπικό (εντεταλμένους διδάσκοντες κλπ.), καθώς και για  ερευνητές

Ανάπτυξη ανταγωνιστικών προγραμμάτων σπουδών από Ιδρύματα της χώρας. Ανάγκη για διεργασίες ανάπτυξης του Ιδρύματος

Συντήρηση υποδομών στο προσεχές μέλλον

 

Κεφάλαιο 4: Παρουσίαση στοχοθεσίας Τμήματος

Αποτύπωση των βασικών στρατηγικών αξόνων και κατευθύνσεων του Τμήματος με βάση την ευρύτερη στρατηγική του Πανεπιστημίου. Κάθε στρατηγικός άξονας επιμερίζεται σε στρατηγικούς στόχους, σε ετήσιο προγραμματισμό επίτευξης στόχων και σε δράσεις υλοποίησης.

Στρατηγικός Άξονας

Βελτίωση των βασικών ακαδημαϊκών δραστηριοτήτων του Τμήματος

Αριστεία στην έρευνα

Ανάπτυξη και συντήρηση των υποδομών

Διασύνδεση με την κοινωνία, την αγορά εργασίας και αξιοποίηση της παραγόμενης γνώσης

Διεθνοποίηση

Στρατηγικός Στόχος

Ενίσχυση φοιτητοκεντρικής μάθησης

Ενθάρρυνση και μεγαλύτερη προβολή της ερευνητικής δραστηριότητας των φοιτητών και μεταδιδακτορικών ερευνητών του Τμήματος. Προβολή επιτυχημένων δράσεων, όπως το πρόγραμμα Αριστεία τριετούς διάρκειας (2020-2023) ύψους 1.600.000 ευρώ

Εξασφάλιση σταθερών και ομαλών συνθηκών εργασίας για το διδακτικό και ερευνητικό προσωπικό και παρακολούθησης για τους φοιτητές

Εδραίωση του Τμήματος ως σημείου αναφοράς για τη διά βίου μάθηση στην Περιφέρεια Πελοποννήσου και σε εθνικό επίπεδο

Προβολή του διεθνούς προφίλ του Τμήματος και ενίσχυση της εξωστρέφειας (υφιστάμενα προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και θερινών σχολείων)

Προγραμματισμός επίτευξης στόχων

  • Ετήσια αύξηση 1 εκατοστιαίας μονάδας (0,01%) για το ποσοστό αποφοίτων στην κανονική διάρκεια σπουδών κάθε ένα από τα έτη 2023-2027 (τιμή αναφοράς 2022: 0)
  • Αύξηση του ποσοστού δημοσιεύσεων ανά υποψήφιο διδάκτορα κατά μία εκατοστιαία μονάδα (0,01%) ανά έτος (δείκτης αναφοράς 2022: 0,28)
  • Διοργάνωση ενός τουλάχιστον φοιτητικού συνεδρίου ανά έτος (τιμή αναφοράς 2022: 1)
  • Διοργάνωση διεθνούς επιστημονικού αυνεδρίου (ΑRCH-RNT) ανά διετία (2008- 2023) με έκδοση πρακτικών σε διεθνή περιοδικά
  • Αύξηση αριθμού δημοσιεύσεων σε διεθνή περιοδικά από 6 σε 8 ετησίως
  • Συντήρηση υφιστάμενων υποδομών αρμοδιότητας τμήματος
  • Ενίσχυση του δείκτη πλήθους των προγραμμάτων μελών του Τμήματος στο ΚΕΔΙΒΙΜ μεταξύ 0,08 και 0,17 (τιμή αναφοράς 2022: 0,08)
  • Σταδιακή επαναφορά της αναλογίας ανάμεσα σε εισερχόμενους και εξερχόμενους φοιτητές Erasmus+ για σπουδές από 3:1 (τιμή αναφοράς 2022) σε 1:1 
  • Επιδίωξη αύξησης του ποσοστού εισερχομένων και εξερχομένων φοιτητών κατά έναν ανά εξάμηνο (τιμή αναφοράς χειμερινού εξαμήνου 2023: 0)
  • Πλήρωση και των τριών θέσεων φοιτητών στο BIP της Σικελίας

Δράσεις Επιχειρησιακού Σχεδίου

  • Αναμόρφωση και εξορθολογισμός του προγράμματος σπουδών
  • Ενίσχυση της δραστηριότητας των συμβούλων καθηγητών
  • Ενθάρρυνση της συμμετοχής των φοιτητών στη διαδικασία αξιολόγησης των μαθημάτων
  • Οργάνωση ενημερωτικής συνάντησης σχετικά με τις κατευθύνσεις του ΠΠΣ και τις επαγγελματικές προοπτικές τους
  • Δημιουργία  eclass για όλα τα μαθήματα του ΠΠΣ και των ΠΜΣ και συστηματική ενημέρωσή του από τους διδάσκοντες
  • Επέκταση της χρήσης πολλαπλών μεθόδων αξιολόγησης της ακαδημαϊκής επίδοσης των φοιτητών
  • Ενίσχυση της Πρακτικής Άσκησης, ώστε να καλύπτονται όλες οι διαθέσιμες θέσεις στο εσωτερικό και μέσω του προγράμματος Erasmus+ στο εξωτερικό
  • Διοργάνωση ημερίδας για την παρουσίαση της έρευνας των υποψηφίων διδακτόρων με τη συμμετοχή των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας ή/και ανοικτής στο ευρύ κοινό.
  • Επιλογή των αρτιότερων ανακοινώσεων για δημοσίευση στην Επετηρίδα της Σχολής
  •  Ετήσια καταγραφή ερευνητικών δημοσιεύσεων ανά διδάκτορα 
  • Σύνταξη οδηγού εκπόνησης έρευνας ή/και σύνταξης επιστημονικών δημοσιεύσεων
  • Ενίσχυση της κουλτούρας της εσωτερικής ομότιμης αξιολόγησης των εργασιών (internal peer review)
  • Διευκόλυνση των φοιτητών για πρόσβαση σε υπολογιστικούς πόρους που απαιτούνται για τη διεξαγωγή της έρευνάς τους
  • Οικονομική ενίσχυση μέσω τακτικού προϋπολογισμού / ΕΛΚΕ
  • Τεχνική, διοικητική και οργανωτική υποστήριξη για τη διοργάνωση των επιστημονικών συνεδρίων
  • Ενημέρωση των φοιτητών για δράσεις εθνικών και διεθνών επιστημονικών συλλόγων
  • Ενέργειες για την αποκατάσταση της λειτουργίας του κεντρικού κλιματισμού (θέρμανση-ψύξη) σε όλους τους χώρους του Τμήματος
  • Ενέργειες για την καλύτερη συντήρηση και εύρυθμη λειτουργία των αναβατορίων
  • Προβολή των προσφερόμενων προγραμμάτων από το ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ
  • Συστηματοποίηση της επικοινωνίας με τους αποφοίτους του Τμήματος
  • Ετήσια καταγραφή των εξερχομένων φοιτητών /μελών ΔΕΠ από την Επιτροπή Erasmus και Διεθνών Σχέσεων
  • Ενημέρωση και ενθάρρυνση των φοιτητών και των μελών ΔΕΠ για συμμετοχή σε κινητικότητα μέσω ERASMUS
  • Αύξηση των προγραμματικών συμφωνιών κινητικότητας με φορείς της αλλοδαπής στο πλαίσιο του ERASMUS
  • Αξιοποίηση των δυνατοτήτων συνεργασίας στο πλαίσιο του EUNICE

 

Ενημερωμένο: Ιουνίου