Επιλογής
Εκπαιδευτική ένταξη και διδασκαλία κοινωνικών δεξιοτήτων σε μαθητές με αυτισμό
Μαρία Δροσινού Κορέα, Μόνιμη Επίκουρος Καθηγήτρια
Στο περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνεται η γνωριμία με τις διαταραχές στο αυτιστικό φάσμα (ΔΑΦ) και την λειτουργικότητα του/της μαθητή/τριας σύμφωνα με τα ταξινομικά συστήματα ψυχικών νοσημάτων. Η εκπαιδευτική ένταξη προσεγγίζεται με το ατομικό-ιατρικό μοντέλο[1], κοινωνικό[2] και το εκπαιδευτικό μοντέλο [3] της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Η διάγνωση του αυτισμού αναφέρεται: α) στην περιγραφή, κατηγοριοποίηση και ταξινόμηση β) στην πρόγνωση γ) στη θεραπεία δ) στον προσδιορισμό της θεραπείας και ε)την εκπαίδευση.
Η εκπαίδευση των ατόμων με αυτισμό συσχετίζεται με το οικολογικό εκπαιδευτικό μοντέλο της ειδικής αγωγής και ενταξιακής εκπαίδευσης με έμφαση την συζήτηση των παιδαγωγικών θεωρήσεων που διέπουν το παιδαγωγικό εργαλείο ΣΑΔΕΠΕΑΕ.
Επιπλέον, η κοινωνική ένταξη των παιδιών και νέων με αυτισμό συζητείται με τις διεπιστημονικές παρεμβάσεις στην τυπική και υποχρεωτική εκπαίδευση σε -Τμήματα Ένταξης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης σε γενικά σχολεία, -Ενταξιακά Προγράμματα Παράλληλης Στήριξης, -Ειδικά Σχολεία (νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια, επαγγελματικά λύκεια), -Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ), σε -Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια και Λύκεια (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.).